Kom je naar het gemeentehuis?

Gepubliceerd op donderdag 6 februari 2025 13.39 u.
Maak eerst een afspraak!

Online

Voor afspraken met dienst burgerzaken (identiteitskaart, rijbewijs, aktes & attesten…) kan je online een afspraak maken.

Dit doe je via ternat.be > Een afspraak maken

Je ontvangt – na boeking - een bevestigingsmail. Bewaar deze mail want onderaan deze mail kan je je afspraak nog annuleren of wijzigen.

Telefonisch of per mail

Voor de gemeentelijke diensten: 02 451 45 45 of info@ternat.be

E-loket

Misschien hoef je niet naar het gemeentehuis te komen en kan je je documenten van thuis uit aanvragen en downloaden?

Dit doe je via ternat.be > Iets aanvragen.

  • Zoek het gevraagde attest.
  • Meld je aan via je identiteitskaart of Itsme of klik op “Ik wil verder gaan zonder gebruik van een digitale sleutel”.
  • Je ontvangt het gevraagde document in je mailbox.

Beschik je niet over een e-mailadres? Aanvragen via het e-loket worden gratis per post naar je thuisadres verstuurd of je haalt ze op - op afspraak – bij dienst burgerzaken.