Online
Voor afspraken met dienst burgerzaken (identiteitskaart, rijbewijs, aktes & attesten…) kan je online een afspraak maken.
Dit doe je via ternat.be > Een afspraak maken.
Je ontvangt – na boeking - een bevestigingsmail. Bewaar deze mail want onderaan deze mail kan je je afspraak nog annuleren of wijzigen.
Telefonisch of per mail
Voor de gemeentelijke diensten: 02 451 45 45 of info@ternat.be
E-loket
Misschien hoef je niet naar het gemeentehuis te komen en kan je je documenten van thuis uit aanvragen en downloaden?
Dit doe je via ternat.be > Iets aanvragen.
- Zoek het gevraagde attest.
- Meld je aan via je identiteitskaart of Itsme of klik op Ik wil verder gaan zonder gebruik van een digitale sleutel.
- Je ontvangt het gevraagde document in je mailbox.
Beschik je niet over een e-mailadres? Aanvragen via het e-loket worden gratis per post naar je thuisadres verstuurd of je haalt ze op - op afspraak – bij dienst burgerzaken.