Ken jij de App 112.be al?
- Je kan er makkelijk en snel de politie, de brandweer of een ziekenwagen mee bereiken.
- Je kan er ook het permanent beschikbare e-loket 1722 alsook het nummer 1722, indien geactiveerd bij risico op storm en wateroverlast, bereiken.
- Bel je via de app, dan ziet de noodcentrale meteen je locatie. Wat vragen en dus tijd bespaart.
- Je kan via de app vooraf medische informatie ingeven waardoor de hulpdiensten meteen meer persoonlijke informatie hebben.
- De app heeft een chatfunctie. Doven, slechthorenden en mensen met een spraakstoornis kunnen eenvoudig in de app aangeven dat zij niet kunnen telefoneren. Zij kunnen dan via berichten met de noodcentrale communiceren.
Installeer de app
Met een goede internetverbinding duurt het maar 112 seconden om de app op je smartphone te downloaden, te installeren en je te registreren.
- Ga naar de app store of play store op je smartphone,
- Geef app 112 BE in als zoekopdracht
- Download de app.
- Na installatie, zet de meteen op je onthaalscherm van je smartphone zodat je deze makkelijk kan terugvinden als je in nood bent.
- Registreer je. Deze registratie bestaat uit slechts 2 schermen met een aantal korte vragen.
We hopen natuurlijk dat je de app nooit nodig zal hebben, maar registreer je toch maar opdat ook jij de noodcentrales via app kan contacteren als jij, je familie of je vrienden dringend hulp nodig hebben.
Download de app nu want in noodsituaties telt iedere seconde!
Lees alles rustig na op: www.112.be/nl/app